V preteklih dveh letih smo se soočili s pospešeno digitalizacijo delovnih procesov, pouka, javnih storitev in celo svojih hobijev. Kar nam je omogočilo, da smo v največji možni meri ohranili naše življenjske potrebe in navade, pa je v nekaterih primerih postalo tudi samo problem.
Slovenija in Evropa skušata z različnimi finančnimi mehanizmi in lokalnimi pobudami odpraviti neenakost v opremljenosti z informacijsko tehnologijo in znanjem pri rokovanju z njo. Epidemija koronavirusa je samo pospešila težnje, da bi se javne storitve, izobraževanje in delo izvajalo tudi na daljavo. V prihodnjih letih pa nas čaka še dodaten premik, ki bo zaznamoval dokončen prehod v digitalno družbo.
Skupaj z Zvezo svobodnih sindikatov Slovenije smo sodelavci z Ljudske univerze Koper ob finančni pomoči Ministrstva za izobraževanje in EU že drugo leto zapored organizirali Obalne kadrovske izzive, kjer je bila pozornost v celoti namenjena delovanju podjetij v času epidemije koronavirusa in po njej. Tokrat smo se posvetili izzivu, kako sprejeti in obdržati trajne in vzdržne ukrepe, ki delovanje nekaterih podjetij izboljšajo, a hkrati odprejo nova vprašanja.
Z zanimanjem smo prisluhnili izkušnji, ki so jo z nami delili kadrovniki s podjetja Luka Koper d.d., znotraj katerega deluje posebna COVID-19 skupina. Ta skrbi tako za sprotno spremljanje okužb znotraj podjetja kot tudi za izvajanje ukrepov za zajezitev širjenja bolezni, ki so prilagojeni posameznim oddelkom in delovnim mestom. Po potrebi skupina lahko predlaga tudi ukrepe, ki prehitevajo tiste predvidene na »državnem semaforju«, ob upoštevanju obstoječih predpisov.
V objemu Hotela Riviera v Portorožu, ki je letos gostil prireditev, smo se pogovarjali tudi o tem, da mora ostati digitalizacija v službi delovnega procesa in v pomoč zaposlenim, ne pa tudi zaposleni v službi digitalnih orodij. Ali kot nam je polagala na srce Zinka Kosec, strokovnjakinja za »digitalno razstrupljanje«, vsako novo digitalno orodje vzpostavi tudi nove odnose oz. na novo vzpostavi stare odnose. Pomembno je, da se tega zavedamo in pri uvajanju novih tehnologij to tudi upoštevamo.
Posebej smo bili veseli, da so se nekateri strokovnjaki na področju človeških virov Obalnih kadrovskih izzivov udeležili ponovno in prispevali k živahni diskusiji, ki se je nadaljevala tudi ob neformalnem druženju. Kadrovski delavci namreč prepoznavajo potrebo po povezovanju in sodelovanju. Vsi smo namreč doživeli velike spremembe pri svojem delu, tiste pozitivne želimo tudi obdržati, hkrati pa ne želimo opustiti osebnih stikov, dela in srečaj v živo, ter imeti čas za izklop od digitalnega sveta.
Kristina Udovič Kocjančič, direktorica Ljudske univerze Koper